Activiteiten en speerpunten 2023-2024

15 maart 14:30 uur

Het komende seizoen willen we aan de slag met onderstaande activiteiten.

Discipelschap:
Dit jaar willen we aan de slag met discipelschap op elk vlak in de gemeente. Het is ons verlangen dat elk team of elke activiteit in de gemeente aan de hand van de vijf kernwoorden van discipelschap gestimuleerd mag worden om te groeien. Zo willen we met elkaar meer worden zoals onze Heer opdat we juist dat mogen uitdragen om ons heen.

Regio kerk:
We willen graag met de leden van buiten Buitenpost in gesprek om te zien hoe we kunnen groeien van een dorpsgemeente naar een regiogemeente. We willen kijken hoe we (nog) meer actief kunnen worden in de regio zodat we kunnen groeien in wat het betekent om Christen te zijn in eigen omgeving.

Serve Saturday:
Altijd al de handen uit de mouwen willen steken? Dan zijn de Serve Saturdays misschien wat voor jou. Serve Saturday, zijn een drietal zaterdagen in het jaar waarin we willen dienen in de regio op plekken waar onze handen een verschil kunnen maken.

Mark-in(g) the Bible:
Wil je echt aan de slag met Bijbelstudie, dan is dit wat voor jou. We gaan met elkaar in het evangelie van Marcus graven. In 8 avonden gaan we samen door de 16 hoofdstukken heen die het Marcusevangelie telt.

Alpha Cursus:
Alpha is een serie bijeenkomsten waarin je samen met anderen het christelijk geloof ontdekt. Een lekkere maaltijd, een inleiding over het geloof en een goed gesprek. Willen we dit organiseren dan hebben niet alleen leiders nodig maar ook natuurlijk de kokers van de gemeente! De Alpha cursus is momenteel bezig.

A song of love:
Wat is Gods plan met jullie huwelijk. Wat zegt de bijbel? De avonden staan voor verdieping, goede gesprekken en veel gezelligheid. Deze avonden staan gepland voor 6 april en 20 april. Inschrijven kan bij Theun of Matthias of via voorganger@cgbuitenpost.nl.

Wees mijn getuige:
Hoe ben je getuige van Jezus? Hoe kunnen we het gesprek uit het algemene halen en op Jezus te brengen, zonder daarin heel dwingend te zijn? O.M. heeft een cursus die je laat ontdekken hoe je mag aansluiten bij Gods reddingsplan in deze wereld. Bij voldoende interesse willen we O.M. uitnodigen om deze driedaagse cursus te komen geven in onze gemeente. Deze cursus wordt momenteel voorbereid. Data voor inschrijving volgen binnenkort.

Verleg je grens:
Even out of the box… Durf jij iets meer, wil je jezelf testen, ga je de uitdaging aan?
We willen verschillende challenges doorheen het jaar aanbieden waarin we de durfgrens proberen te verleggen. Ook ideaal om een durfal mee uit te nodigen… Wil je meewerken, heb je een leuke activiteit in gedachten laat het ons weten!